Perfectly Unperfect - Del 7

Jag satt hos henne ett tag men innan det var dags för mig att gå kysste jag henne på pannan och viskade

-Försvinn nu inte, stanna hos mig.

Precis när jag var på väg ut från rummet så plötsligt…


 

Jag hann precis vända mig om när jag såg hur Elin började krampa och hosta blod. Jag blev helt vit i ansiktet.

-Nej!

Jag försökte springa fram men Kenny, min livvakt, stoppade mig och tog mig ut därifrån medan en massa sköterskor sprang in. Det här kunde ju inte bara vara sant! Hon hade ju precis vaknat och vad ska hända nu?

Kenny tog mig tillbaka till mitt rum och tvingade mig att lägga mig ned och vila. När jag blundade så var allt jag såg Elins leende och sedan hur hennes kropp krampade och hur hon okontrollerat hostade upp blod. Jag föll in i en orolig sömn.

 

Jag vaknade av att Kenny väckte mig, han log lite stelt och väntade på att jag skulle vakna till.

-Va e det Kenny?

Han tittade på mig och sa

-Vi har fått veta om Elin nu. Hon hade en del inre skador och dom gick upp när hon fick det krampanfallet och då började hon hosta upp blodet från skadorna.

Jag kände hur mina ögon tårades och bara önskade att mardrömmen skulle vara över.

-Var e hon nu?

-Dom opererar henne nu men vill du att jag ska komma och berätta sen när dom är klara hur det gick?

Jag nickade.

-Okej.

Han gick ut ur rummet för att lämna mig ifred för att bearbeta den här nyheten. Det första jag gjorde var att börja gråta och hoppas att Elin skulle klara sig.

 Justin väntar på att Elin ska vakna.

2 veckor senare

Livet fortsatte men jag kunde inte vara riktigt lycklig utan att ha Elin vid min sida. Jag vet att vi bara var i två dagar men det vi hade var så speciellt. Jag har aldrig känt så för någon tjej innan.

Jag hade sedan fått reda på att Elin inte bara hade blåtiran och inre skador utan hon hade också brutit båda benen för hon hade klämts fast, hon hade också fått en spricka i ett revben som dom hade fixat till när dom opererade henne för dom inre skadorna.

Hon hade varit borta länge nu, jag har gått och hälsat på henne varje dag men hon vaknar inte. Inte ens av mina låtar. Doktorerna säger att de kan ta tid men dom ser alltid så bekymrade ut när dom säger det.

Jag suckar sorgset och sticker till sjukhuset. När jag kommer dit får jag en chock när jag ser att Elin är vaken. Först står jag bara och gapar och jag förstår att jag måste se väldigt fånig ut för när Elin ser mig lyser hon upp och ler ett plågat leende för att hon har ont men det är ändå och leende och hon är vaken!

Jag springer snabbt fram till henne och vill bara krama om henne men vågar inte göra det för skadorna och alla slangar. Jag kan bara inte sluta le.

-Hej Elin!

-Hej Justin

Hon är väldigt hes men annars låter hon som vanligt. Jag tar hennes hand och håller den i min. Hon fortsätter le och det ser nästan ut som om hon ser lycklig ut.

-Hur är det?

-Sådär men doktorerna säger att jag får skrivas ut om en vecka om jag inte blir sämre.

Jag smeker henne på kinden och kan inte hjälpa det utan är fortfarande lite chockad och tror att det kanske bara är en dröm.

-Då ska jag vara här och ta dig hem.

Hon ska precis svara när jag inte längre kan hålla mig och säger

-Jag har saknat dig så mycket och jag har varit så orolig.

-Jag har saknat dig också. När jag vaknade igår kväll trodde jag nästan att du inte brydde dig om mig längre men jag är glad att du fortfarande gör det.

Jag sträcker mig fram och kysser henne ömt på pannan och berättar sedan hur mycket hon betyder för mig. Hur speciell jag tycker hon är och att jag aldrig känt såhär för någon annan innan.

-Åh Justin jag är så himla glad att jag och mina kompisar såg dig! Även om jag inte är så glad över olyckan så ångrar jag inget och jag känner mig glad hela tiden när du är här och det gillar jag.

Hon log men jag såg att det var ganska ansträngande för henne att prata så mycket så jag sa åt henne att lägga sig ned och sova. Hon gjorde tacksamt som jag sa och jag stannade tills hon hade somnat. Knappt då kunde jag gå därifrån men jag slet mig därifrån och stack hem, glad.



Vad tycker ni? :) Ska på konsert imorrn, på Lady Gaga så kommer nog inte komma ett avsnitt då om ja inte hinner ;) Annars ska ni få fler till helgen :3

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

YES hon vaknade ! ^^ är en ny reader :3

Kul att du ska se Lady Gaga :) skriv mer när du kan ^^

2010-11-19 @ 13:58:27
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Skriv mer !!! ääälskar novellen!!

2010-11-20 @ 14:06:34
Postat av: Emma

meer hallå ? <3

2010-11-20 @ 16:49:06
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: heejj

kan du inte uppdatera lite mer? en av mina favoritnoveller nämligen.. :)

2010-11-21 @ 20:33:11
Postat av: jbiebz.webblogg.se/

Tja! Bra novell, hoppas hon vaknar. Älskar justin bieber-noveller! Besök våran blogg jbiebz.webblogg.se, vi skriver om Justin Bieber. Hoppas du hade det kul på konserten! :D

2010-11-21 @ 20:45:38
URL: http://jbiebz.webblogg.se/
Postat av: madde

hallå? Mer? Älskar den, då ere bara så synd att de inte kmr några innlägg :'(

2010-11-21 @ 21:30:35
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Hallå? aja, jag antar att du har slutat på denna novell :(

2010-11-21 @ 22:07:12
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: josefin

Hej! Kolla gärna in min novell på min blogg!

2011-01-06 @ 22:51:32
URL: http://jbiebes.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0