Perfectly Unperfect - Del 9

Justin drog mig upp snabbt ur sängen, så snabbt att jag inte hann få fotfäste och trillade. Jag kände hur en våg av smärta for genom mina ben och mitt revben. Jag bet mig i läppen för att inte skrika men när Justin knuffade till Sean som landade på mig lät det som om en gren knäcktes och jag började hyperventilera för att få luft..


 

Jag vred mig av smärta och kunde inte stoppa tårarna som började rinna. Jag tittade upp på Justin som nu stod stilla och bara kollade på mig. Han var helt blek i ansiktet. Jag började hosta, jag kunde knappt få någon luft. Sean måste ha landat på mitt spruckna revben så att det knäcktes och nu låg det och tryckte på min ena lunga. Jag kände att varje gång jag rörde mig eller andades så rev det till på lungan och jag var jätterädd att det skulle bli ett hål. Jag fortsatte hostandas och rummet började snurra. Som i en snurrig dimma såg jag Pattie komma in för att sen försvinna och sedan komma igen. Efter några minuter kom några killar som nog kom ifrån ambulansen som tog lyfte in mig i. Jag fick en gasmask och låg och höll Justin i handen. Jag ville bara säga till Justin att allt skulle fixa sig men just nu visste jag inte. Bara tanken på att åka in till sjukhus åter igen skrämde mig. Helt ärligt var jag livrädd. Jag ville inte dö!

 

Jag fördes direkt in till operation och dom opererade i ungefär en timme med att skruva fast revbenet på sin plats.

 

Det första jag såg på uppvaket var Justins oroliga ansikte. Jag log ett trött leende mot honom. Han kom fram och strök mig över håret. Han pussade mig på kinden och gick sedan ut för att låta mig sova. Jag kunde se på han att han skulden höll på att tära sönder honom inuti. Jag anklagade han inte för vad som hänt. Det var lika mycket allas fel. Jag önskar bara det fanns något jag kunde göra för att muntra upp honom. Men just nu var nog det bästa om jag blev bättre.

 

Jag blev utskriven dagen efter med tillsägelse att ta det mycket lugnt. Justin var på en intervju men han hade låtit sin chaufför hämta mig för att köra mig hem.

Väl hemma staplade jag upp till mitt rum och la mig i min säng. Jag somnade nästan direkt. Fast inte så långt efter hörde jag någon knacka på min dörr. Min mamma kom in med en stor bukett röda rosor och ett stort leende.

-Hej gumman! Hur mår du?

-De e okej. Vem är dom ifrån?

Jag pekade på dom vackra rosorna.

-Det är till dig Elin, det är från Justin!

Min mamma kom fram och la rosorna bredvid mig. Hon pussade mig på pannan och gick sedan ut.

Jag hittade ett kort bland rosorna och läste

”Hoppas du mår bättre sötnos! Längtar tills vi träffas igen! Xoxo Justin.”

Jag log lyckligt över kortet. Jag studerade dom fina rosorna innan jag satte dom i en vas mamma hade ställt in. Jag backade och beundrade blommorna lite. Sen gick jag till sängen igen och började smsa med Ariel, Maya och Kaylie. Dom var alla jätteintresserade och ville höra allt om vad jag och Justin hade gjort och dom blev väldigt ledsna när dom hörde om mig. Dom kunde knappt tro att det hade hänt och ville komma och se mig men jag sa att jag var för trött men att vi fick ses en annan dag. Med dom orden sjönk jag åter in i drömriket igen.



Kommentera! :D<3 Bild kommer, men mitt internet laggar så -.-'

Kommentarer
Postat av: madde

älskar den<3 kan inte vänta tills kapitel 10 kmr<3

2010-11-24 @ 07:10:50
URL: http://madeleneskogs.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Det var jättebra!! ♥ meer imorn ! ^^

2010-11-24 @ 17:05:36
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Never say Never

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1581386/sabi---hoppet-om-att-bli-skdespelare/follow# Det är bekräftat att Justin inte tänker komma till Sverige! Men vi tänker inte ge upp, right? Sprid runt detta till ALLA!! Vi belibiers ska få Justin bieber att komma till Sveige!! :D

2010-11-26 @ 21:59:11
URL: http://jbiebz.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! Kom igen alla som läser! Läs inte bara utan kommentera åsså så skriver hon nog en ny del! :D

2010-11-26 @ 23:08:26
Postat av: Anonym

Läs min novell också! :D



http://justindrewbiebernovell.blogg.se/ :)<3

Postat av: anna

jättespännande, skriv mer :D

2010-11-27 @ 20:32:30
Postat av: Julia ♥

Kommer aldrig del 10 eller? -.-

2010-11-27 @ 22:35:19
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

när kommer del 10? du har inte skrivit på typ 5 dagar...

2010-11-27 @ 23:21:48
Postat av: dolly

Hej!
Jag heter Dolly, min novell heter "As Long As You Love Me"
Jag har nyss börjat blogga så jag är inte jätte bra men
jag är till räckligt bra tror jag :)
Snälla kolla in den, jag tror ni kommer gilla den :D
Och glöm inte kommentera så jag vet att ni är där och sprid Bloggen
bieberdrewjustinnovell.blogg.se

MvH

Dolly

2012-09-21 @ 23:33:58
URL: http://bieberdrewjustinnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0